...'Η θα βγούμε στους δρόμους ή θα μας πετάξουν στο δρόμο...

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Με κέρδη 14 δισ. δολ. οι 25 μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες

Δυναμική επιστροφή στην κερδοφορία πέτυχαν, το 2010, οι 25 μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρειών τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, τα κέρδη των 25 μεγαλύτερων εταιρειών άγγιξαν τα 14 δισ. δολάρια, ανατρέποντας το αρνητικό σκηνικό του 2009, όπου είχαν καταγράψει ζημιές ύψους 15 δισ. δολαρίων.
Από τις 25 κορυφαίες εταιρείες, οι 19, που δημοσιεύουν τους ισολογισμούς τους, παρουσίασαν συνολική κερδοφορία ύψους 11,4 δισ. δολαρίων, από ζημιές 13,2 δισ. δολαρίων το 2009.
Εκτιμήσεις
Η Alphaliner εκτιμά ότι οι υπόλοιπες έξι εταιρείες, που δεν δημοσιεύουν τους ισολογισμούς τους, όπως είναι η MSC η Humburg sud, PIL, UASC, HDS Lines και η TS Lines, είχαν συνολικά κέρδη άνω των 2,5 δισ. δολαρίων.
Είναι αξιοσημείωτο ότι όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες πέτυχαν την επιστροφή τους στα κέρδη μετά το πολύ δύσκολο 2009, εκτός από μία. Η MISC συνεχίζει να παρουσιάζει ζημιές και το 2010.
Επίσης, το 2010, οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών αύξησαν τα έσοδά τους κατά 42% σε σχέση με το 2009 κατά μέσο όρο.
Η OOCL και η Wan Hai διατηρήθηκαν στην κορυφή σε ό,τι αφορά τις αποδόσεις τους, αφού το λειτουργικό περιθώριο κέρδος τους διαμορφώθηκε στο 15% και 14% αντίστοιχα.

Τη μεγαλύτερη αύξηση εσόδων πέτυχε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, η CSAV, η οποία είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 80%. Η Cosco και η CSCL είδαν τα έσοδά τους να αυξάνονται κατά 70% και 79% αντίστοιχα. Οπως σημειώνει η Alphaliner, και οι δύο εταιρείες επωφελήθηκαν από την αύξηση των ναύλων στους στόλους τους ύψους 51% και 61% αντίστοιχα.
Οι προβλέψεις
Αντίθετα με το 2010, η Alphaliner προβλέπει, ότι το 2011, θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις των εταιρειών. Αυτό οφείλεται στην επέκταση των στόλων που επιχείρησαν οι 25 μεγάλες εταιρείες τον τελευταίο χρόνο, με σκοπό να αυξήσουν τα μερίδιά τους. Η μεγάλη προσφορά χωρητικότητας είχε ως αποτέλεσμα οι ναύλοι να σημειώσουν κάμψη από το τρίτο τρίμηνο του 2010 σε όλες τις μεγάλες εμπορικές γραμμές. Η Alphaliner σημειώνει ότι αναμένεται η πλειονότητα των εταιρειών, στο πρώτο τρίμηνο του 2011, να παρουσιάσει κάμψη στα αποτελέσματά της.
«Η πτώση των ναύλων, σε συνδυασμό με την πίεση που ασκεί στις εταιρείες η συνεχόμενη αύξηση των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, πιέζει προς τα κάτω το λειτουργικό περιθώριο κέρδους», αναφέρει η Alphaliner.
Ο στόλος
Η συνολική χωρητικότητα του στόλου των 25 μεγαλύτερων εταιρειών διαχείρισης containerships αυξήθηκε κατά 13,9% τους τελευταίους 12 μήνες, αναφέρει η Alphaliner. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία, στο τέλος Ιανουαρίου 2011, μόλις 20 εταιρείες διαχειρίζονταν το 83% του παγκόσμιου στόλου containerships.
2,25 εκατ. teu η Maersk
Η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου, η Maersk, διαθέτει ένα στόλο από 598 πλοία 2,25 εκατ. teu, ενώ έχει υπό παραγγελία 55 πλοία 441.080 teu. Η Mediterranean Shipping Company διαθέτει ένα στόλο από 464 πλοία 1,96 εκατ. teu, ενώ έχει υπό παραγγελία 49 πλοία 524.858 teu. Η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία, η CMA - CGM, διαχειρίζεται ένα στόλο από 388 πλοία, χωρητικότητας 1,24 εκατ. teu, ενώ έχει υπό παραγγελία 24 πλοία χωρητικότητας 225.919 teu. Μετά είναι η Evergreen με 164 πλοία 610.229 teu με 20 παραγγελίες, 176.000 teu, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνει η Hapag-Lloyd με 135 πλοία 594.495 teu και 10 παραγγελίες 131.000 teu.

naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου